Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/05/18
صنعت ساختمان ایران از توان رقابت با خارجی‌ها در طراحی و فناوری برخوردار است
هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشارکت 919 شرکت داخلی و خارجی صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، برگزاری این نمایشگاه را اقدامی عظیم و ارزشمند برشمرد و گفت: در نمایشگاه امسال 855 تولید کننده داخلی و ۱۵۱ شرکت خارجی مشارکت کرده‌اند.

وی گفت: این نمایشگاه نشان از توان تولید خوب ایران در صنعت ساختمان دارد؛ تولیدات ایران در صنعت ساختمان در حوزه‌های مختلف هم از لحاظ فناوری و هم طراحی کاملا قدرت رقابت با تولیدات جهانی را دارند و اکثر صنعت‌گران ما بازار بین‌المللی هم دارند و می‌توان برای افزایش تولید ملی و رشد صنعتی روی آن حساب کرد.

آخوندی با اشاره به رشد رشد پروانه‌های ساختمانی در سال 97 گفت: در  همین ماه‌های اولیه  آمارها نشان می‌دهد به سمت رونق و توسعه بیشتر در صنعت ساختمان پیش می‌رویم؛ این صنعت از صنایع پشتیبان در ساختمان و مسکن است و می‌تواند در بحث اشتغال هم موثر باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه مسکن اظهار کرد: ابتکارهای مختلفی در حوزه اجاره، مالیات بر خانه های خالی  و مستغلات، معافیت‌های مالیاتی برای ساخت خانه های کوچک متراژ و معافیت مالیاتی اجاره‌ واحدهای کوچک ‌متراژ و پیشنهادهایی در حوزه بانک در دستور کار داریم که مراحل تصویب خود را در دولت، مجلس و شورای پول و اعتبار طی می‌کنند و به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان که امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد؛ از  ۹۱۹ مشارکت کننده تعداد ۸۰۴ شرکت داخلی بوده و ۸۹ شرکت خارجی به طور مستقیم همچنین ۲۶ شرکت نیز به صورت غیرمستقیم در نمایشگاه حضور خود را اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش شرکت هایی که به صورت مستقیم در هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند از کشورهای ترکیه، چین، لهستان و هلند هستند و شرکت هایی هم به طور غیرمستقیم از کشورهای نروژ، چک، ایتالیا، آلمان، برزیل، کره جنوبی، هند، فنلاند، فرانسه، انگلیس، هنگ کونگ، سوئیس، استرالیا، اتریش، ژاپن و اسپانیا حضور یافته اند.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/31 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا