Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/05/18
سیاست‌های متناقض صنعت ساختمان را تضعیف کرد/ مسئولان به جای حظ بصری تصمیمات ماندگار بگیرند
عضو هیات رئیسه اتاق تعاون با اشاره به سهم 25 درصدی صنعت ساختمان از تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته گفت: ایران نزدیک به ۵ سال پیش به این آمار نزدیک بود اما با رکود و سیاست‌های متناقض صنعت تضعیف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ماشالله عظیمی، دبیر کل اتاق تعاون ایران در نخستین روز هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای تبادل تجربیات و دانش فنی بیشتر در این صنعت برشمرد و گفت: امیدواریم نمایشگاه امسال با بازدید فعالان بخش و علاقمندان به صنعت ساختمان از لحاظ معدل کاری و قضاوت‌های عمومی در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته قرار گیرد.

وی با اشاره به فرصت بازاریابی در نمایشگاه صنعت ساختمان، این نمایشگاه را دومین نمایشگاه بزرگ جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد که حتی در منطقه نیز به کیفیت و وسعت آن نمونه مشابهی وجود ندارد و گفت: این نمایشگاه برای شرکت‌های داخلی و خارجی شرکت‌کننده فرصتی برای عقد قرارداد نیازمندیهای این صنعت در جهان است و فرصتی طلایی است که نباید از دست بدهند.

دبیر کل اتاق تعاون ایران درباره تاثیر تحریم‌ها در استقبال شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه گفت: ما مشکلی در این زمینه نداشتیم؛ شرکت‌ها بر اساس میزان اشتیاق خودشان برای شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید  ایران معمولا در این نمایشگاه شرکت‌ می‌کنند و همیشه در زمینه شرکت‌های خارجی ریزش‌ها و رویش‌هایی داریم که تحت تاثیر مولفه‌ها و متغیرهای اقتصادی است.

عظیمی با یادآوری اینکه این نمایشگاه در بدترین شرایط تحریم بهترین کارکرد را داشته است گفت: اتحادیه اروپا وکشورهای همسایه مصمم هستند که روابط بعد برجامی و قبل برجامی را متعادل کنند و با توجه به عزم اروپایی‌ها برای حفظ توافقات بین‌المللی، چه بسا شرکت‌های خود را برای حضور در نمایشگاه ترغیب کنند. 

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با بیان اینکه 25 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته در دنیا وابسته به صنعت ساختمان است و 15 درصد اشتغال مستقیم در این صنعت وجود دارد گفت: در کشور ما هر گاه این صنعت را تضعیف کردند بیکاری زیادی به کشور تحمیل شد.

وی ادامه داد: کارگزاران نظام باید به هوش باشند اگر قرار است شتابدهنده  یا استارتاپی در اقتصاد پیدا کنند، به بخش ساختمان نگاه کنند. هرگاه مسئولان امر فقط حظ بصری بردند و در تصمیماتشان توانمندی کشور را دخالت ندهند چه بسا در خانه خودشان هم فارغ التحصیل ساختمان بیکار داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه میزان اشتغال و سهم این صنعت از تولید ناخالص داخلی در ایران چه وضعیتی دارد، گفت: در ایران نزدیک به ۵ سال پیش به این رنج جهانی نزدیک بودیم اما با رکود و سیاست‌های متناقض و ضعیف این صنعت تضعیف شده و بازارهای ضعیف جای آن را می‌گیرد.

دبیرکل اتاق تعاون از مسئولان خواست تا  تصمیمات ماندگار و جاذب از باب ماندن سرمایه‌گذار داخلی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در این صنعت اتخاذ کنند.

عظیمی با اشاره به اینکه مواد اولیه کشور ما را هیچ جای جهان ندارد، ادامه داد: از لحاظ منابع  فولاد، سنگ، مواد شیمیایی، آب و هوا و سرزمین و دارایی بی نظیر سرمایه انسانی به طور بالقوه برای توسعه این صنعت بهترین هستیم و حتی می‌توانستیم اثرات بیشتری در اقتصاد بیش از ۲۵ درصد رنج جهانی داشته باشیم و لی  الان شدیدا ضعف در تصمیم کیری و توزیع منابع و وقتی در صنعت ساختمان توزیع درآمد را محدود می‌کنیم، سر از جاهایی درمی‌آورد که کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وقتی موارد بی ضابطه از جذابیت می‌افتد سر از جاهایی درمی‌آورد که اگر رشدی می‌کند با نگرانی همراه است و رشد ضابطه مند نیست.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/29 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا