Module Border Module Border
  شرح خبر 
1400/08/10
نشست مشترک استاندار اصفهان با روسای اتاق‌های ۳گانه استان
نشست مشترک استاندار جدید اصفهان با اعضای هیات رئیسه اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف همزمان با یکصد و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سید محمد میرهادیان رئیس اتاق تعاون استان اصفهان در این نشست، از زحمات مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی در راستای همراهی با بخش خصوصی در بهبود شاخص‌ها طی سی ماهه گذشته تقدیر و تشکر کرد.

میرهادیان، اتاق تعاون را عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور برای حضور مؤثر در فرآیند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور و پیگیری مطالبات قانونی بخش تعاونی معرفی کرد و اظهار داشت: اتاق تعاون ایران عضو شورای عالی نظارت بر روند اجرای قانون، اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، هیئت عالی واگذاری، شورای پول و اعتبار، شورای عالی بورس، شورای رقابت، ستاد هماهنگی روابط اقتصاد خارجی، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، مجمع شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج. ا. ایران، شورای گفت ‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی، صندوق توسعه ملی است و اتاق های استانی نیز در کارگروههای استان بصورت فعال حضور دارند.

وی افزود: اتاق تعاون به موجب ماده ۹۱ قانون اصل (۴۴) به عنوان مشاور رؤسای قوای سه گانه کشور، کمیسیونهای تخصصی مجلس، عضو شورای اقتصاد، هیئت امنای حساب ذخیره ارزی تعیین گردیده و از طریق سازوکار این ارتباط تعامل هر چه بیشتر بخش غیردولتی با حاکمیت فراهم میشود.

میرهادیان با ارائه آمار مختصری از عملکرد یکساله اتاق تعاون استان، بیان داشت: مرکز داوری اتاق با ایجاد دو شعبه در سال گذشته، طی ۲۰۰  جلسه به ۲۵۱ مورد شکایات اعضاء رسیدگی و در أکثر موارد با صلح و سازش بین طرفین خاتمه یافته است و در پاره ای از موارد، رأی مرکز داوری صادر و به دادگستری جهت اجرا اعلام شد.

رئیس اتاق تعاون استان ضمن اشاره به تفاهم نامه اتاق تعاون ایران با وزارت مسکن و شهرسازی درخصوص ساخت مسکن کارگری، گزارشی از اقدامات اتاق تعاون استان در زمینه ثبت نام از متقاضیان مسکن و جلسات برگزار شده با مسئولین استان و شرکت شهرکهای صنعتی جهت جانمایی اجرای پروژه ارائه کرد.

در این جلسه سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان با بیان اینکه ما وارث مجموعه‌ای از اقدامات موثر  با عملکرد مطلوب هستیم که ظرفیت اقتصادی وصادراتی بزرگی را در استان صنعتی اصفهان فراهم کرده اند، از زحمات و تلاش‌های پیش کسوتان کارآفرینی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان که زمینه رشد فعالان اقتصادی را فراهم کرده اند تقدیر و تشکرکرد.

وی شورای گفت‌ و‌گوی دولت و بخش خصوصی را فرصت مناسبی برای مفاهمه، ایجاد زبان مشترک، هم افزایی و تقسیم کار در راستای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار دانست و تصریح کرد: ارتقاء رتبه استان اصفهان در شاخص فضای کسب و کار از طریق تعامل اتاق بازرگانی اصفهان، اتاق‌های تعاون و اصناف، بخش‌های حاکمیتی و دستگاه‌های قضایی، نمایندگان مجلس و همراهی دستگاه‌هایی اجرایی محقق شده و قابل تقدیر و ستایش است. وی استمرار این مسیر و بهبود این شاخص‌ها جهت کسب چند رتبه اول در کشور را لازم شمرد و تاکید کرد تحقق این مهم بدون قدردانی امکانپذیر نخواهد بود.

مرتضوی در ادامه گفت: باید در ادامه مسیر شورای گفت‌و‌گو تعیین هدف شود تا در قالب کمیته و کارگروه‌های شورای گفت ‌و گو شرایط ارتقاء این شاخص در حداقل زمان ممکن شود.

وی نیروی انسانی دقیق، فکور، پرتلاش، پیگیرو دارای نگاه خیرخواهانه استان را پتانسیل اول اصفهان معرفی و تاکید کرد راه پاسداشت این افراد فراهم کردن شرایط گفت‌ و‌گو و هم‌ فکری حول نظام مسایل است.

وی افزود: رویه دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف مانند مباحث مالیاتی باید در یک جامعه شیعی و مومن نگاه خیرخواهانه و متکی بر کسب رضایت مردم باشد و به گونه‌ای با فعالان اقتصادی برخورد شود که رضایت آنها جلب شود.

رئیس شورای گفت و گو در ادامه ریشه بسیاری از معضلات حوزه سرمایه گذاری در استان را نگاه تمرکز گرا درکشور دانست و افزود: لازم است نمایندگان مجلس، دولت و وزرا با مطالبه گری مداوم، ساز و کار انتقال فضای تصمیم گیری، ظرفیت سازی در دستگاه های مختلف  و تصمیم گیری در حوزه دستگاه‌هایی قضایی و اجرایی به استان ها را فراهم کنند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت کنونی دولت مردمی بوده تصریح کرد: به حداقل رساندن فاصله مردم و حاکمیت، دغدغه شخص رئیس جمهور محترم است. استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی با اصلاح فرایندها و رویه‌ها و ایجاد نگاه راهبردی امکانپذیر است خواستار ارایه نظرات و پیشنهادات دستگاه‌های مختلف اجرایی در راستای کوتاه کردن رویه‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/31 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا