Module Border Module Border
  شرح خبر 
1400/10/02
قانون در اصفهان سختگیرانه اجرا می شود
مطابق بررسی‌های آماری، نامناسب ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان ۱۴۰۰ غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ها، موانع در فرآیند‌های اداری و دشواری در تامین مالی از بانک‌ها بوده است. رئیس اتاق تعاون استان اصفهان درباره وضعیت محیط کسب و کار در اصفهان به نوسان می گوید: امروز بخش تعاون و به ویژه شرکت های تعاونی در زمینه های مختلف فعال هستند، البته حجم بیشتر فعالیت تعاونی ها، مربوط به تعاونی های مسکن است که مردم با آن مواجه هستند.

سید محمد میرهادیان با اشاره به اینکه به دلیل افزایش بی رویه قیمت ها و رکود ایجاد شده تعاونی های مسکن شرایط خوبی ندارند و سال به سال هزینه زمین و تراکم افزایش می یابد، از سوی دیگر قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته است که این افزایش قیمت ها نه تنها پروژه های قبلی تعاونی ها را دچار مشکل کرده، از سوی دیگر آنها برای شروع پروژه های جدید دست نگه داشته اند، چراکه قدرت خرید مردم روز به روز رو به کاهش است. او با اعتقاد بر اینکه تا زمانی که ثبات اقتصادی نباشد نمی توان امیدوار به بهبود فضای کسب و کار باشیم، البته در این شرایط نیز فعالیت شرکت های تعاونی متوقف نشده است و آنها با استفاده از پتانسیل های خود، در جهت تقویت فضای کسب و کار در حرکت هستند. رئیس اتاق تعاون استان اصفهان البته تاکید می کند: فضای کسب و کار اصفهان جدای از کل کشور نیست و بی ثباتی نرخ ارز موجب شده برخی بخش ها با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

میرهادیان با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین ایرادات فضای کار و اقتصاد استان اصفهان بروکراسی شدید و بالای 100 درصدی تمام دستگاه ها در زمینه های مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی،  مقررات شهرداری و ... است، توضیح می دهد: اگرچه قانون در کشور یکسان است، اما وضعیت صدور مجوزها در اصفهان سختگیرانه است، به عنوان مثال انبوه سازانی که پیشتر در اصفهان فعال بودند، به دلیل شرایط سخت مجوزها امروز در قم، شهرهای شمالی، مشهد و ... سرمایه گذاری کرده اند، چراکه سختگیری نسبت به اجرای قانون در آن شهرها کمتر است. به گفته رئیس اتاق تعاون استان اصفهان، دولت در بسیاری از موارد و تصمیمات خود کمتر از متخصصان آن بخش مشورت می گیرد، اما اگر در جلسات و کارگروه هایی که در بخش های مختلف برپا می شود، از متخصصان آن حوزه نظرخواهی کند، شاهد اتفاقات بهتری در حوزه کسب و کار خواهیم بود، در حالیکه اکثر مواقع تصمیم گیران افرادی هستند که از مشکلات آن حوزه بی خبرند.

او با اعتقاد بر اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ها در بهبود و حل مشکلات فضای کسب و کار موثر است، می گوید: رسانه ها و به خصوص فضای مجازی به پیش رفته اند که مطالبات بخش های مختلف و مردم توسط آن پیگیری و به اطلاع مسئولان می رسد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/01 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا