Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/04/12
توافق‌نامه‌های اتاق تعاون ایران، فرصتی مناسب برای تقویت توانمندی‌های اتاق‌ها
نشست شورای هماهنگی منطقه پنج اتاق‌های تعا‌ون کشور با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اتاق‌ها و اتحادیه‌ها اتاق تعاون ایران و روسای اتاق های تعاون منطقه پنج کشور در یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، نشست شورای هماهنگی منطقه پنج اتاق‌های تعا‌ون کشور با حضور صمد مرعشی سرپرست معاونت هماهنگی امور اتاق‌ها و اتحادیه‌ها اتاق تعاون ایران و روسای اتاق های تعاون منطقه پنج کشور در یزد برگزار شد.

در این نشست رئیس اتاق تعاون استان یزد ضمن تاکید بر  وجود اصل تعاون در فرهنگ یزد، یکی از عوامل موثر در انتخاب این شهر به عنوان شهر میراث جهانی را اصل همکاری و تعاون در تاریخ یزد برشمرد.

وی با تاکید بر توانمندی های بخش تعاون در استان یزد، ضمن ارج نهادن به تلاش های اتاق تعاون ایران در هماهنگی های لازم جهت نشست های مناطق، گفت: با توجه به ماده ۷۲ قانون در خصوص تصدی گری اتاق تعاون جهت خدمات به بخش تعاون، تقویت این تصدیگری ها را مایه تقویت اتاق ها و رشد روز افزون بخش تعاون دانست. وی با تاکید بر لزوم روابط پویا و اثر بخش بین اتاق های مناطق، آشنایی با دست آوردهای هر استان را در ارائه خدمات و فعالیت ها، بسیار راهگشا ارزیابی کرد.

زاهد پناه همچنین در خصوص مشکلات ناشی از شیوع کرونا برای بخش تعاون از اتاق تعاون ایران خواست تا در این خصوص تمهیداتی را در نظر گیرد. رئیس اتاق تعاون استان یزد همچنین گزارش مبسوطی از عملکرد اتاق تعاون استان یزد ارائه کرد.

مرعشی سرپرست معاونت هماهنگی امور اتاق‌ها و اتحادیه‌ها نیز در سخنانی ضمن تاکید بر جایگاه رئیس اتاق های تعاون در استان ها گفت: جایگاه ریاست اتاق در هر استان به عنوان مسئول بخش تعاونی ها بسیار حائز اهمیت است و باید با رصد کلیه فعالیت های بخش تعاون، این اقدامات را به استحضار ائمه ی جمعه، استانداران، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین مربوطه استان برساند و در صورت لزوم از کمک آن ها بهره مند شود.

وی با بیان این موضوع که روسای اتاق ها باید در مورد لوایح و مصوبات مجلس در همه بخش ها به خصوص حوزه تعاون مطالبه گر باشند، پویایی و تفکررا دوعامل مهم در اثر بخشی اتاق ها برشمرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اتاق‌ها و اتحادیه‌ها با تاکید بر فعال سازی کمیسیون های تخصصی هر استان گفت: کارکرد کمیسیون های تخصصی در بررسی و شناخت راهکارها و شناخت نقاط قوت و ضعف تعاونی ها بسیار حائز اهمیت است. جدا از اهمیت تمام کمیسیون های تخصصی، اتاق ها به جای تاکید بر کمیت کمیسیون ها بر کیفیت آن متمرکز شده و استانها با شناخت توانمندی های خود کمیسیون های بخش های فعال خود در عرصه تعاونی را برگزار کنند.

مرعشی همچنین با اشاره  توافق نامه های اتاق ایران با سازمان ها و نهاد های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی اضافه کرد: این توافق نامه ها فرصت بسیار مناسبی ست تا اتاق ها بتوانند با فعالیت های مستمر و پویا ضمن درآمد زایی های مطمئن، هرچه بیشتردر تقویت راهکارهای مناسب برای پویایی بخش تعاون گام بردارند و نقش نهادی قدرتمند و اثر گذاربرای بخش تعاون را در استان خود ایفا کنند .

در ادامه ی این جلسه نایب رئیس اتاق یزد پیشنهاداتی را در خصوص تقویت اتاق ها ارائه کرد همچنین رئیس اتاق های هرمزگان و اصفهان و دبیر و نایب رئیس اتاق کرمان به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

لازم به ذکر است سرپرست معاونت هماهنگی امور اتاق‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون ایران در حاشیه این نشست از شرکت تعاونی بندر خشک پبشگامان بازدید به عمل آورد. مرعشی در جریان بازدید از قسمت های مختلف این بندر خشک ضمن تجلیل از روند رو به رشد این تعاونی اعلام آمادگی اتاق ایران را جهت هرگونه کمک در مسیر دریافت مجوز های قانونی مورد نیاز و جذب سرمایه برای این پروژه ملی اعلام داشت.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/31 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا