Module Border Module Border
  شرح خبر 
97/10/20
تعاونی‌های مصرف نقش به‌سزایی در تعدیل قیمت و توزیع عادلانه کالا در شرایط تحریم اقتصادی دارند.
نایب رئیس هیات رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان گفت: تعاونی های مصرف از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نقش موثری را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی ایفا کرده و در شرایط تحریم اقتصادی نیز نقش به ‌سزایی را در تعدیل قیمت و توزیع عادلانه کالا میان اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه دارند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان اصفهان، علیرضا فتاحیان نایب رئیس اتاق تعاون در جلسه کمیسیون تعاونی های توزیع و مصرف استان گفت: تحریم های ظالمانه بر علیه مردم کشور، بهانه ای شد تا بار دیگر ضرورت های بنیادین دگردیسی در نظام های عرضه و توزیع کالاهای مصرفی مورد توجه بسیاری از مسئولان و متفکرین قرار گیرد و الزامات برنامه ریزی بهتر برای حصول به هدفهای اقتصاد مقاومتی برای رشد و ارتقای شبکه عرضه در محور فعالیتها واقع شود.
فتاحیان افزود: واقعیت این است که شبکه تعاونی های مصرف دارای پتانسیل و ظرفیتهای فراوانی است که می تواند برای هر برنامه ریز ملی، واجد جذابیت های فراوانی در این حوزه باشد و در حال حاضر و با توجه به شرایط ویژه کشور تعاونی های مصرف با تمام توان تلاش می‌کنند رسالت محوله را به نحو شایسته به انجام برسانند و یکی از مهمترین وظایف آنها، تهیه و توزیع کالای تنظیم بازار و سبد کالا است.
وی ادامه داد: تجربیات ملی و منطقه ای نشان داده که فروشگاههای مصرف زمانی در شبکه تعاونیها موفق خواهند بود که توانسته باشند شرایط لازم همانند مساحت تحت پوشش، موقعیت مناسب جغرافیایی و تجاری، بهره مندی از کادر مجرب و متخصص، استفاده از فنون ارتباط و بازاریابی، رعایت چیدمان و تنوع کالایی، خرید و فروش اینترنتی و دیگر موارد موثر بهره لازم را بکار گیرند که این موضوع در برخی از فروشگاههای تعاونی های مصرف نمود پیدا کرده و دیگر تعاونی های مصرف نیز می توانند از فروشگاههای مذکور بعنوان نمونه مناسب برای ارتقاء و تحقق اهداف پیش رو بهره بگیرند.
عضو هیات رئیسه اتاق تعاون با اشاره به لزوم انجام مطالعات علمی جهت ارتقاء عملکرد تعاونی های مصرف اظهار داشت: با انجام مطالعات تخصصی و استفاده از تجربیات شرکت‌های مشاوره بین‌المللی در سطح کلان می توان برای ساماندهی خرده‌فروشی‌های مصرفی سنتی برنامه‌ریزی علمی، اجرایی و دارای زمان‌بندی‌های مشخص انجام دهیم. اما این شبکه توزیع نقاط آسیب پذیر زیادی هم دارد که مهمترین نقاط ضعف فروشگاههای موجود در شبکه عبارتند از محدودیت انتخاب مشتریان به دلیل کوچک بودن فروشگاه و تعداد کم کالاها در کنار عدم وجود تبلیغات و یا تبلیغات ضعیف به عنوان یکی از اهرمهای اصلی و عدم بهره گیری از نیروی انسانی مسلط و آموزشهای لازم می باشد که امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و آموزش نیروی انسانی فروشگاهها و آشنایی آنها با روشهای نوین فروش و بازاریابی از طریق مرکز آموزش اتاق تعاون و انجام خرید متمرکز از طریق اتحادیه های شرکتهای تعاونی مصرف، این مشکلات نیز مرتفع گردد.
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1398/04/05 taavon.e-ir.com
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا