Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/06/25
میزگرد ' بررسی تحقق سهم تعاون در اقتصاد ' در ایرنا برگزار شد
میزگرد بررسی راهکارهای تحقق سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور و استان روز شنبه با حضور جمعی از کارشناسان در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این میزگرد حبیب الله بهرامی رییس اتاق تعاون استان اصفهان، علیرضا تیغ ساز مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،محمد واعظ اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه و صبری نقاشیان بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره نوید نور حضور داشتند.
این صاحبنظران معتقدند شرکت های تعاونی، بسترساز مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی است و نقش موثری را در اجرای برنامه های توسعه کشور و استان اصفهان ایفا می کند.
آنان با تاکید بر لزوم حمایت و رفع مشکلات فراروی تعاونی ها اظهار داشتند: تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می رود و می تواند در بهره وری بهینه از شرایط زندگی، کار و تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی جامعه مؤثر باشد.
این کارشناسان معتقدند که با الگوی تعاون می توان آثار زیان بار تحریم ها را به حداقل رساند و از این طریق نیز به ایجاد شغل پایدار کمک کرد.
220 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است اما فقط 95 هزار مورد از آنها فعال هستند و یک میلیون و 603 هزار و 930 نفر در تعاونی های کل کشور شاغل هستند.
حدود چهار هزار شرکت تعاونی در استان اصفهان فعال می باشد و تاکنون 55 هزار فرصت شغلی توسط آنها ایجاد شده است.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در سایت ایرنا قرار می گیرد.
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/30 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا