Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/04/16
پیام رئیس اتحادیه بین‌المللی تعاون منطقه آسیا و اقیانوسیه به مناسبت روز جهانی تعاون
رئیس اتحادیه بین المللی تعاون منطقه آسیا و اقیانوسیه با ارسال پیامی، روز جهانی تعاون را تبریک گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران متن پیام به این شرح است:

تعاونگران گرامی در ایران

برای اینجانب افتخار بزرگی است که روز جهانی تعاون ۲۰۲۰  را با شما جشن بگیرم.

اقدامات تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی، به عنوان شعار امسال انتخاب شده و تمرکز موضوع بر نقش تعاونی‌ها در مقابله با تغییرات اقلیمی و حمایت از هدف سیزدهم از اهداف توسعه پایدار در خصوص اقدامات اقلیمی می‌باشد.

تغییرات اقلیمی به شدت بر زندگی مردم در سراسر جهان تأثیر می گذارد و هیچ کشور و یا فردی از آن مصون نمی‌باشد. اتحادیه بین المللی تعاون- به نمایندگی از ۲.۱ میلیارد نفر عضو- به صورت جدی به مسائل زیست‌محیطی و بخش‌هایی که به طور فزاینده به پایداری محیط زیست توجه دارند، متعهد می‌باشد، به ویژه برای گروه‌های آسیب پذیر مانند کشاورزان کوچک مقیاس، بانوان، جوانان، افراد بومی و اقلیتهای قومی.

این تعهد، به تکرار و انعکاس اصول و ارزش‌های اصلی هویت تعاونی می‌پردازد. تعاونی‌ها به عنوان سازمان‌هایی مبتنی بر اعضا، ارزش محور، مبتنی بر مدیریت دموکراتیک و دارای ریشه‌های محلی، به ویژگی‌های منحصر به فردی توجه دارند که آنان را به عنوان اهرمی مستحکم در بلندمدت برای دستیابی به اقتصادی پایدارتر و پاسخگویی به نیازها و آرمانهای جوامعی که مبتنی بر اعضا می‌باشند، مبدل می‌نماید.

نقش تعاونی‌ها می‌تواند مرتبط با  افزایش درک و آگاهی ما از تغییرات اقلیمی، کاهش مخاطرات، کاهش آسیب‌پذیری و تقویت ظرفیت انطباق‌پذیری و مقاومت در برابر اثرات آن باشد. اقدامی که اتاق تعاون ایران در موضوع سیل سال گذشته در ایران انجام داد، هنوز در ذهن من تازه مانده است.

تعاونی‌ها در ایران نقشی اساسی در هر پنج مرحله چرخه پاسخ به سوانح اقلیمی داشته‌اند: آمادگی در برابر بلایای طبیعی، کاهش و پیشگیری از فاجعه، امداد و نجات، توانبخشی و بازسازی و نیز توسعه.

همچنین عملکرد برجسته‌ی شما در مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، تعهد تعاونی‌ها را نسبت به حفظ زندگی و سلامتی نشان داده است. بنده عمیقاً اعتقاد دارم که تمام این تلاشها و دستاوردهای تعاونی‌ها در ایران، به خوبی توسط افرادی که به آنان خدمت ارائه می‌دهیم و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، قابل تمییز و تشخیص است.

در روز جهانی تعاون، صمیمانه برای توسعه آینده تعاونی‌ها در ایران آرزوی موفقیت دارم. تلاشهای هماهنگ شما برای بزرگداشت این روز مهم در کنار سایر اعضای نهضت بین‌المللی تعاون، مورد تقدیر دفتر منطقه‌ای این اتحادیه می‌باشد. بیایید همانطور که به چالش تغییرات اقلیمی می‌پردازیم، برای یافتن موارد جدید همکاری تلاش مضاعف داشته باشیم و به توسعه پایدار بلند مدت دست یابیم.

لی چونشنگ

رئیس اتحادیه بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/01 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا