Module Border Module Border
  شرح خبر 
01/01/1401
تشکیل کمیته تخصصی تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در اتاق تعاون استان اصفهان
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: به زودی کمیته تخصصی در راستای اجرایی کردن شعار سال 1401 در اتاق تعاون اصفهان با حضور اندیشمندان بخش تعاون و اساتید دانشگاهی ایجاد خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سیدمحمد میرهادیان رئیس اتاق تعاون اصفهان با بیان این مطلب گفت: با تشکیل این کمیته راهکارهای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب شرکتهای تعاونی دانش بنیان و تسهیلات و خدمات قابل ارائه به تعاونی های مذکور بررسی شده و در صورت نیاز پیشنهادات لازم به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت تصویب طرح های حمایتی ارائه خواهد شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال ۱۴۰۱، تشخیص داده‌اند که در این زمینه خلاء وجود دارد و این خلاءها به درستی تشخیص داده شده، ایشان چندین بار سال‌های مختلف را با نام «تولید» نام‌گذاری فرمودند.

رئیس اتاق تعاون اصفهان با بیان این مطلب گفت: در شعار سال‌های اخیر به طور مستقیم و در برخی از سال‌ها به طور غیرمستقیم نام «تولید» به میان آمده که این موضوع خود نشان‌دهنده اهمیت موضوع تولید در دیدگاه رهبر انقلاب و نخبگان کشور است.

میرهادیان افزود: زمینه‌سازی برای هموار کردن راه تولیدکنندگان توسط مسئولین، تلاش تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید، سرمایه‌گذاری صاحبان ثروت در امر تولید، تلاش همه مردم برای حمایت از کالای ایرانی، طراحی و ساخت محصولات با کیفیت توسط دانشمندان و مهندسین تولید و مسئولیت‌پذیری کارگران و کادر تولید و تلاش همه‌جانبه برای تولید محصولات داخلی با کیفیتی هم‌طراز با محصولات جهانی از جمله اقداماتی است که همه باید دست به دست هم داده تا تولید در کشور به جای مطلوبش برسد.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خاطر نشان کرد: مقاوم کردن کشور در برابر تحریم‌ها در عین تلاش برای رفع تحریم‌ها یکی از توصیه‌های مهم حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در اولین روز از سال جدید که به نام سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده است که در شرایطی که تحریم‌ها همچنان در حال اعمال شدن هستند، تولید در بخش دانش بنیان می‌تواند نقش موثری در بی اثر سازی آن داشته باشد.

میرهادیان با بیان اینکه تاکنون بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده‌اند، تاکید کرد: این مراکز پیشرفت‌های بسیاری داشتند که در شرایط تحریم موثر واقع شده است و نباید این خدمات نادیده گرفته شود؛ به همین دلیل اجرایی شدن این شعار باید با زیربنای این شرکت‌های دانش بنیان همگون باشدتا بتواند بستری مناسب برای تولید فراهم نماید.

وی افزود: بسیاری از صنایع کشور به صورت سنتی محصولاتی را تولید می‌کنند، محصولاتی که بر پایه تجربه تولید شده و با استفاده از دستگاه‌های قدیمی تولید می‌شوند. علی‌رغم اینکه تجربه در امر تولید و به طور کلی در علوم مهندسی بسیار موضوع مهمی است ولی تجربه در کنار دانش می‌تواند تولید محصولاتی به‌روز را موجب شود که امروزه شرکت‌های دانش بنیان این موضوع را ثابت کرده‌اند.

میرهادیان ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان، هزینه صنایع را کمتر نموده و باعث می‌شود شرکت‌ها با کمترین هزینه بیشترین و به‌روزترین محصولات را تولید کنند. با بکارگیری اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم علاوه بر رفع نقص‌های موجود در صنعت کشور، تکنولوژی بومی را با استفاده از دانش بومی گسترش داده و صنعتی بومی را شکل دهیم تا تحریم‌ها حدأقل اثر بر اقتصاد و صنعت کشور را داشته باشد.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی و تولید کنندگان اظهار داشت: در سال جاری با توجه به مسائل مربوط به قانون کار و افزایش دستمزدها، به نظر می رسد کارفرمایان رغبتی به استخدام نیروی جدید نداشته باشند.

وی افزود: وجود نظارت‌های شدید تعزیراتی و قیمت‌گذاری از یک سو و معافیت مالیاتی شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی از سوی دیگر منجر به از بین رفتن رقابت سالم بین بخش دولتی و خصوصی می‌شود.لذا شایسته است که دولت و مجلس شورای اسلامی ، مشوق‌هایی همچون معافیت مالیاتی ، تسهیلات با نرخ ارزان، تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای شرکت‌ها در نظر گرفته تا شرکت‌ها بتوانند در این شرایط اقتصادی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و شرکتهای تولیدی نیز نسبت به ارتقاء تکنولوژی خود اقدام کنند.

میرهادیان، ابراز داشت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس خرد جمعی، هم‌فکری و هم‌افزایی همکاران، با رویکرد پیشبرد اهداف و تحقق برنامه‌های توسعه‌ای اتاق نسبت به ترسیم نقشه راه اقدام خواهد شد که امیدواریم طی مسیر آن نتایج ارزشمندی برای بخش تعاون استان در بر داشته باشد.

وی اظهار کرد: این نقشه راه امسال با توجه به برنامه های هدفمند اتاق تعاون ایران با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود بخش تعاون استان و توانمندی‌های کارشناسان مجرب اتاق استان با جدیت و تلاش مضاعف دنبال خواهد شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/28 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا