Module Border Module Border
  شرح خبر 
1402/06/07
توسعه‌ی تعاونی‌ها بهترین راهکار توزیع عادلانه ثروت و نقطه نجات اقتصاد کشور است
رئیس اتاق تعاون اصفهان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون و همزمان با هفته دولت در محل اتاق تعاون استان اصفهان، بیان کرد: طبق قانون اساسی، اقتصاد کشور بر پایه سه بخش تعاون، خصوصی و عمومی قرار دارد و بخش تعاون برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. ضمن آنکه اقتصاد بر پایه تعاون، به احکام اسلامی نزدیکتر است و بهترین راهکار توزیع عادلانه ثروت و نقطه نجات اقتصاد کشور است.
به گزارش پایگاه خبری اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق تعاون اصفهان، تعاونی را از ارکان حکمرانی مردم و منجر به کاهش فاصله طبقاتی دانست و گفت: هفته تعاون امسال بدلیل تقارن آن با ایام اربعین، یک هفته زودتر در حال برگزاری است.

بهرامی با اشاره به تصویب سند توسعه تعاون در سال ۱۳۹۲ و راکد ماندن آن گفت: اسفند سال گذشته به دستور رئیس جمهور، سند توسعه تعاون اصلاح و بطور مجدد ابلاغ شد. همچنین، شورای هماهنگی تعاون ایران تشکیل شده و یک جلسه آن برگزار شده است و جلسه آینده آن نیز در هفته جاری برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه اتاق تعاون پل ارتباطی بین تعاونگران و دولت است، افزود: صدور کارت بازرگانی و گواهی مبدا و مشاوره‌های لازم برای تشکیل تعاونی‌ها توسط این اتاق ارائه می‌شود.

رئیس اتاق تعاون اصفهان با اشاره به نظارت بر مجامع عمومی تعاونی‌ها، گفت: کلیه مجامع عمومی تعاونی‌ها با حضور نماینده اتاق تشکیل و و ۲۹۷ گواهی فعالیت تا کنون برای تعاونی ها صادر شده است.

بهرامی از میزبانی اجلاس بین‌المللی تعاون با حضور ۳۲ کشور جهان که در شهریورماه  در تهران برگزار خواهد شد، خبر داد و آن را اقدام ارزشمندی با نظر دولت سیزدهم دانست.

رئیس اتاق تعاون اصفهان، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون از ۲۸۰ هزار به ۶۲۰ هزار میلیارد ریال را اقدام ارزشمند و قابل تقدیر دولت توصیف و اضافه کرد: رشد بیش از پنج برابری ارائه تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش تعاون هم در این دوره انجام شده است.

او  با بیان اینکه مرکز داوری اتاق به همراه دو شُعبه برای حل اختلاف در بخش تعاون از نخبگان بخش تعاون در استان تشکیل شده است، گفت: طی سال گذشته بیش از  ۹۰۰ پرونده در مرکز داوری اتاق تعاون مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان اظهار داشت: بررسی پرونده تأئید صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه ها و شرکت های تعاونی طی ۲۲۷ جلسه و همچنین رسیدگی به شکایات اعضاء تعاونی ها در خصوص برگزاری مجامع تعاونی ها با موضوع انتخابات در کمیسیون نظارت مرکز استان و شهرستانها  بطور منظم برگزار شده است.

بهرامی با اشاره به برنامه‌های سال آینده اتاق تعاون اصفهان اضافه کرد: آموزش و ترویج تعاونی‌ها در ۲۳ سرفصل جزو برنامه‌های اتاق می باشد و فعالیت‌های پژوهشی نیز در قالب حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی ارشد و دکترای تخصصی در این زمینه ارائه خواهد شد.

او با اشاره به حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برپایی همایش های تخصصی توسط اتاق تعاون استان اصفهان، اظهار داشت: تهیه طرح های توجیهی برای سرمایه‌گذاران و نظارت بر حُسن اجرای قانون در بخش تعاون و همچنین ارائه خدمات حقوقی، مالی و مشاوره امور مالیاتی و گمرکی و بیمه از اقدامات اتاق تعاون برای ارائه خدمات به تعاونگران اصفهان است.

وی به تلاش برای ساماندهی صادرات و بهبود کیفیت خدمات دهی به اعضاء، بازاریابی مستمر با کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، قیمت، بازارهای مصرف و تولید برای عرضه به اعضاء با بهره گیری از آخرین رهیافت های جهانی جهت نیل به اهداف قانونی توسعه صادرات غیر نفتی، مشارکت گروهی در تصمیم گیریها و تهیه و تنظیم پیش نویس قوانین و مصوبات مرتبط با بخش تعاون در جهت حفظ منافع اعضاء وکلیه تعاونیها و ارائه به اتاق تعاون ایران بعنوان برنامه های سال جاری اتاق تعاون اشاره نمود.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/10 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا